Menu
DSC_0070-3-710x380.jpg

10 x Gezonde tussendoortjes

Ik kreeg een verzoekje in de mail of ik aandacht wilde besteden aan gezonde tussendoortjes. Goed idee en helemaal in januari, omdat de goede voornemens nog vers in het geheugen liggen toch?

Ik eet zelf regelmatig tussendoortjes. Dat komt omdat ik altijd trek heb. Ik ben niet een grote eter, als in grote porties, maar ik eet vaker op een dag iets kleins. Het lastige met gezonde tussendoortjes is dat ze bijna niet te koop zijn, alles wat gezond lijkt in de supermarkt, is het stiekem toch niet. En je hebt het niet altijd voorhanden, het kost tijd om het te maken, of je hebt van alles nodig! Als je op kantoor werkt, is dit niet altijd even handig. Net als het eten van sinaasappels, super lekker, maar een geklieder en dus niet fijn voor op je werk.

In deze post deel ik mijn favoriete gezonde tussendoortjes die ik zelf ook regelmatig eet.

mandarijnen

Fruit uit het seizoen. Nu eet ik volop citrusfruit.

DSC_0069 3

Snacktomaatjes, stukjes komkommer of wortel.

de voedselzandloper

Een handje noten.

tomatensoep

Een lekker soepje. Ik maak altijd extra veel, zodat ik er een paar dagen van kan eten.

rijstewafels

Rijstewafels met kaas, hummus, of pindakaas.

De voedselzandloper

Een stukje pure chocola, liefst met meer dan 70% cacao.

Gezonde muffins

Gezonde baksels als havermoutmuffins, bananabread of havermout koekjes.

DSC_0070 3

Een handje gezond, met moerbeien, cranberry’s en goji bessen.

Just Nuts Kokosreep

Deze coconut bars zijn lekker en ook healthy.

voedselzandloper recepten

Een smoothie, lekker vullend en je kunt er volop mee variëren.

Als jij nog tips voor gezonde tussendoortjes hebt, laat dan een reactie achter in de comments.

 

Word gratis MEMBER van Uit Pauline’s keuken en bewaar al je favoriete recepten en maak weekmenu’s in je persoonlijke account & profiteer van exclusieve aanbiedingen.

Meld je aan