Gezonde tussendoortjes / gezonde snacks

Hier vind je heel veel lekkere en gezonde tussendoortjes. Ben je op zoek naar een lekker, maar verantwoord tussendoortje? Dan ben je hier op de juiste plek. Hier vind je gezonde, lekkere snacks, tussendoortjes zonder suiker en heel veel recepten om gezonde tussendoortjes te maken. Denk aan onze all-time favorite bananenbrood. Maar ook gezonde, lekkere snacks zoals pompoenpitten, koekjes met weinig suiker of verantwoorde bounty’s.

Gezonde tussendoortjes bakken

We hebben een hele lijst met heerlijke gezonde bakrecepten. Denk aan een gezonde appelcake, guilt-free brownies, gezonde geboortetraktaties of andere tussendoortjes met weinig calorieën.

Italiaans groentebrood

Lees meer overItaliaans groentebrood

Tiramisu overnight oats

Lees meer overTiramisu overnight oats

Crispy sushi bites

Lees meer overCrispy sushi bites

Dadelreep met pindakaas en chocolade

Lees meer overDadelreep met pindakaas en chocolade

Groentefriet uit de airfryer

Lees meer overGroentefriet uit de airfryer

Açai bowl

Lees meer overAçai bowl

Aardappel koekjes met zure room

Lees meer overAardappel koekjes met zure room

Sushi springrolls met zalm

Lees meer overSushi springrolls met zalm

Meeneem lunch: noedels to go

Lees meer overMeeneem lunch: noedels to go

Loempia wrap

Lees meer overLoempia wrap

Kip kerrie salade

Lees meer overKip kerrie salade

Kipsalade: gezondere versie

Lees meer overKipsalade: gezondere versie

Gepofte rijstrepen met chocola en pindakaas

Lees meer overGepofte rijstrepen met chocola en pindakaas

Grissini met venkelzaad

Lees meer overGrissini met venkelzaad

Noten roosteren in de Airfryer

Lees meer overNoten roosteren in de Airfryer

Gezonde havermoutrepen met aardbeien

Lees meer overGezonde havermoutrepen met aardbeien

Bananenbrood met noten

Lees meer overBananenbrood met noten

Gezonde appelcake

Lees meer overGezonde appelcake

Tussendoortjes zonder suiker

Wat zijn gezonde tussendoortjes? Wij vinden een tussendoortje gezond als het minder suiker bevat. Aan een bananenbrood recept wordt geen suiker toegevoegd, maar wordt gezoet door de toevoeging van banaan. Echt suikervrije tussendoortjes zijn heel lastig te maken, want het moet natuurlijk ook lekker blijven.

Hoeveel tussendoortjes per dag?

Wij eten gemiddeld 2-3 tussendoortjes per dag. Tussen het ontbijt en de lunch en tussen de lunch en het avondeten. Heb je ’s avonds na het eten nog lekkere trek? Dan kun je ook voor een verantwoorde snack kiezen zoals een handje noten of deze pompoenpitten. Wissel af met Fruit als tussendoortje en andere tussendoortjes. Het beste is om zelf je tussendoortjes te maken. De tussendoortjes uit de supermarkt bevatten vaak toch meer suikers. Helemaal suikervrij bakken is wel wat meer een uitdaging. Als je dat wilt, kun je onze suikervrije recepten eens proberen.

Gezonde snacks

Maak van je borrelavondjes een feest met heerlijke, gezonde snacks. We hebben volop gezonde en lekkere opties. Wat denk je bijvoorbeeld van een vegan borrelplank of frisse komkommerhapjes? Ook lekker, crudité met een dipje, zoals baba ganoush. Zin in iets knapperigs? Dan zijn onze groentechips een aanrader. Wil je nog meer inspiratie op doen voor calorie-arme snacks? Bekijk eens onze wrap hapjes. Hier kun je ook eindeloos mee variëren.

 

Log in of maak een account aan

Om favorieten op te slaan moet je ingelogd zijn.

Registeer of log in

Wil je geen recept missen?

Meld je dan gratis aan voor onze nieuwsbrief.

Schrijf je in