Koolhydraatarme ontbijt recepten

Wil je koolhydraatarm eten en klein beginnen? Dan is het de moeite waard om je onbijt aan te passen. Veel ontbijtgranen bevatten zonder dat we het weten veel suiker, waardoor je ontbijt te snel wordt verteerd en je aan het einde van de ochtend enorme trek of een energiedip krijgt. Lees hier wat een koolhydraatarm ontbijt is en ontdek onze koolhydraatarme ontbijt recepten.

Boerenomelet met pesto

Lees meer overBoerenomelet met pesto

Omelet met zalm

Lees meer overOmelet met zalm

Vegetarische shakshuka

Lees meer overVegetarische shakshuka

Omelet uit de oven met groene asperges

Lees meer overOmelet uit de oven met groene asperges

Chiazaadpudding met vers fruit & noten

Lees meer overChiazaadpudding met vers fruit & noten

Spinazie omelet met avocado

Lees meer overSpinazie omelet met avocado

3 x smoothies recepten

Lees meer over3 x smoothies recepten

Shakshuka met gehaktballen

Lees meer overShakshuka met gehaktballen

Groene smoothie met spinazie

Lees meer overGroene smoothie met spinazie

Wat is een koolhydraatarm ontbijt? 

Bij een koolhydraatarm ontbijt denken we aan een lekker ontbijt dat ons voldoende energie geeft voor de rest van de ochtend. Het is vervelend als je een uur voor de lunch al een knorrende maag hebt en daarom kiezen wij graag voor voedende ontbijtjes.

In koolhydraatarme ontbijt recepten vind je geen ontbijtgranen met veel suiker, maar wel havermout, fruit en noten. In fruit zit ook suiker, maar een portie bessen bevat veel vezels waardoor het hongergevoel wegblijft. Vul hier je bakje kwark mee aan, of kies voor een vullende omelet, een frisse smoothie of een gezondere variant pannenkoeken. 

Makkelijke en koolhydraatarme ontbijtjes 

In de ochtend schiet gezond eten er snel bij in. Logisch ook, voor de start van de dag heb je niet alle tijd van de wereld. Met een drukke baan en/of gezin is het iedere ochtend rennen en vliegen. Omdat we heel goed weten hoe dat is, zijn we fan van makkelijke ontbijtjes. We laten je graag zien hoe gemakkelijk je het ontbijt lekker én koolhydraatarm maakt. Bekijk onze drie recepten voor gezonde smoothies, die ook geschikt zijn voor in de schoolbeker van je kinderen. Of kies de groene smoothie met spinazie als snel en gezond ontbijt. Eet je liever iets zwaarder in de ochtend? Dan maak je de omelet met zalm en spinazie in een mum van tijd klaar.

Recepten voor koolhydraatarme ontbijtjes 

Over de jaren heen hebben we veel koolhydraatarme recepten verzameld. De chiazaadpudding is een verrassend lekker recept dat je makkelijk zelf maakt. Door het chiazaad in melk te laten weken, ontstaat er een gezond puddingmengsel dat je móet proeven.

Koolhydraatarm omelet 

Een omelet is altijd een voedende optie voor wie graag zwaarder ontbijt met veel groenten. Door de groenten merk je meteen dat je energieker bent in de ochtend. Lekkere omelet recepten hebben we genoeg. Probeer de omelet uit de oven met groene asperges of de spinazie omelet met avocado. Beide recepten kunnen ook prima als koolhydraatarme lunch.   

Koolhydraatarme pannenkoeken en wafels 

Koolhydraatarm ontbijten hoeft niet volgens een streng dieet. De meeste van onze recepten zijn namelijk geen straf om te eten. We eten graag de goed vullende bananenpannenkoeken. Je maakt de pannenkoekjes met een banaan, bakpoeder en twee eieren.

Ook voor heerlijke wafels hebben we koolhydraatarme recepten. Probeer eens de overheerlijke kwarkwafels met aardbeien of de glutenvrije wafels. Klinkt goed toch? 

Koolhydraatarm weekmenu samenstellen

Wil je het complete weekmenu koolhydraatarm maken? Bekijk dan ook onze koolhydraatarme hoofdgerechten en lunch en sla je favoriete recepten op in je account.

Log in of maak een account aan

Om favorieten op te slaan moet je ingelogd zijn.

Registeer of log in

Wil je geen recept missen?

Meld je dan gratis aan voor onze nieuwsbrief.

Schrijf je in