marlijn

Onze vakantie op Mauritius in foto’s

Op een resort zou je mij niet snel zien. En in een buffetrestaurant al helemaal niet. Een week aan het strand liggen, was niks voor mij. Times are changing, want dit is precies wat ik deze vakantie naar Mauritius gedaan heb. Helemaal niks! En dat is juist waar ik behoefte aan had. Met een eigen bedrijf, een dreumes en een jaar met weinig slaap, had ik helemaal geen zin in activiteit. We wilden bijkomen. Dus boekten we een super luxe resort op Mauritius en ik had de tijd van mijn leven.

Bloody hot

Nu was het ook extreem warm voor deze tijd van het jaar. Zon 35 graden overdag en dat is voor Merlijn ook veel te warm. Dus moesten we ook verplicht rustig aan doen. Onze dagen begonnen met een uitgebreid ontbijt. Vervolgens gingen we zwemmen in zee. Daarna lekker lunchen. Op het heetst van de dag waren we op de kamer, zodat Merlijn kon slapen. Aan het einde van de middag doken we het zwembad in. Daarna even opfrissen op de kamer om weer te gaan eten. En dat 7 dagen achterelkaar.

Niets gezien

Ik heb dus geen tips voor leuke hotspots en uitjes. Ik ben niet van het resort afgeweest. Nu had Lux Grand Gaube ook alles te bieden wat je je maar kon wensen. 2 stranden (1 adult only), 2 zwembaden, 5 restaurants (van goede kwaliteit), diverse watersport mogelijkheden, een gym, een tennisbaan, een winkel, een bioscoop, een bar, een koffiebar en een kids club. De ideale plek dus als je uitgerust thuis wilt komen. Kijk je mee naar mijn foto’s?

strand mauritius

Hier lag ik iedere ochtend. Dit uitzicht verveelt ook gewoon niet. Iedere dag kregen we een koelboxje met water en de service was echt fantastisch. Die mensen zijn zo ontzettend aardig.

mauritius ervaringen

De Lux resorts (zelf betaald trouwens) zijn Instagram proof. Overal vind je leuke grappige details voor op de foto. Als je op Instagram zoekt op de hashtag #luxgrandgaube, zie je ook veel instamodels op dit resort voorbij komen. Ik heb dat ook geprobeerd, maar is niet gelukt haha

Zoals je ziet is een ochtendje strand doodvermoeiend. Merlijn viel meestal wel even in slaap op de strandstoel.

lux grand gaube mauritius

Het ontbijtbuffet was echt fantastisch, havermout, muesli, diverse soorten yoghurt, fruit, croissants, pannenkoeken, wafels, wentelteefjes en ook curry’s, eieren op welke manier dan ook en verse sappen. Ik verheugde mij er iedere dag weer op.

juice maken

In de juicebar kon je zelf je eigen sapje samenstellen. Er stond gember, kurkuma, citroen en diverse geperste groente en fruitsappen. Heerlijk.

ontbijt mauritus

Dit verveelt nooit. Ik nam iedere dag wat anders.

marlijn

Ik heb echt genoten van de quality time met zijn drietjes. Ze noemden Merlijn Mr. Boss op het resort. Hij kreeg zoveel aandacht en hij vond het fantastisch. Iedereen wilde met hem knuffelen. Dat vond Mr. Boss wel fijn.

mezze

Er zijn verschillende restaurants op het resort. Helaas was het Creoolse restaurant (met lokale foodspecialiteiten) adult only, maar het Turkse restaurant was ook heerlijk.

En je kon er ook heel goed gezond en vegetarisch eten. Ik had hier gegrilde groente van de barbecue met vegetarisch köfte.

mauritius aanrader

Mauritius at night. Kijk nou hoe mooi. Dit was het uitzicht vanaf onze kamer.

Alles is gewoon mooi daar!

lux resort grand gaube

De restaurants moest je wel reserveren en als je dat niet deed, dan kon je in het buffetrestaurant terecht. Nu heb ik normaal een hekel aan dit soort restaurants omdat het eten vaak niet zo super is. Maar hier was het fantastisch. Pizza’s en pasta werden ter plekke gemaakt. Heerlijke Antipasti , lekkere Franse kazen en Naan wat in de Tandoori oven bereid werd.

palm court mauritius

Zoveel keuze. Ik heb hier 3 x gegeten, de ene avond ging ik voor Mediterraans, een andere keer op de Aziatische tour met Dim Sum en een avondje Indiaas. Deze curry was alleen wel iets te pittig voor mij. Gelukkig had ik er naan en raita bij.

ici mauritius

Even een ijsje halen in de Van. Zo leuk dit! Het ijs was echt heerlijk!

lux Mauritius

En de koffie ook trouwens. Er is een heuse koffiebar, waar je naast de normale cappuccino, ook iced coffee,  cold brew, affogato en frappuccino’s kon bestellen. Nou dan heb je mij al hoor.

lux resort

Even surfen. Maurits doet aan golfsurfen, maar er waren geen golven. Je kan wel windsurfen.

beach rouge

Even een burgertje pakken. Merlijn was niet altijd in zijn hum, dus we aten ook wel eens vroeg, zodat hij op tijd zijn bed in kon.

Iedere dag wat anders bij het ontbijt. Daar kom ik graag mijn bed voor uit.

Pauline

pauline

Chillen in de hangmat. Oftewel, foto maken en er weer uit gaan.

coffee in a cone

Ook heel instagramproof dit. Maar ook gewoon heel lekker. In het koekje zit koffie verwerkt en hij is helemaal gecoat met chocolade. Dat gaat een beetje smelten door de warme koffie. Ziet het als een koffie met een koekje 2.0. Zo lekker!

hotspot mauritius

Alles was zo goed geregeld. Ze hadden speelgoed voor de kleintjes en zelfs zwembanden. Merlijn vond het fantastisch in het water. Hij hield meer van het zwembad dan van de zee. Ik ben meer team zee.

beach rouge mauritius 2

Ik vind het fijn als je altijd wat te eten kunt bestellen. En dat kon hier dus heel goed. Je kon de hele dag terecht voor maaltijden (ook roomservice). En ook voor de kleintjes kon je eten bestellen (zelf groente- en fruithapjes).

inti lux

Mijn kind alleen op de kamer laten, dat zou ik nooit doen. Toch deed ik het. Als Merlijn eenmaal slaapt, gaat het tegenwoordig goed en slaapt hij gewoon door. Maurits en ik zijn dus 3x met zijn tweeën uit eten geweest. We gebruikten hiervoor de babyfoon app. De eerste avond hadden we zicht op onze kamer en zo gingen we steeds een stapje verder.

De laatste avond aten we uitgebreid bij Inti. Wat een heerlijke gerechten staan daar op de kaart. Ik koos alleen voor koriander ijs, geen idee waarom, want ik vind koriander heel vies. Dit ijs dus ook. Maar de ananas was wel lekker.

marlijn

Kortom, het was een heerlijk relax vakantie. Precies waar wij behoefte aan hadden. Ik zal binnenkort nog een artikel delen over onze vliegreis. Als Merlijn wat ouder is, wil ik zeker nog een keertje terug. Want deze plek is echt perfect voor kinderen.

Zaterdag komt er ook nog een vlog online over onze vakantie.

Volg mij en Annika ook op Instagram voor nog meer behind the scenes. Zien we jullie daar?

Wat vind jij van dit recept?

0.0 (0 stemmen)

Log in of maak een account aan

Om favorieten op te slaan moet je ingelogd zijn.

Registreer of log in

Wil je geen recept missen?

Meld je dan gratis aan voor onze nieuwsbrief.