Review I Love Health

Dit keer geen Project71 review, maar een good old traditionele review. Een P71 review zou het boek I Love Health van Daisy Oppelaar tekort doen. Er staat bovendien geen recept op pagina 71, waardoor het een beetje lastig wordt. Maar het I Love Health boek is ook veel meer dan alleen een kookboek. Ik vertel je er alles over in deze review. En volgens mij is het nu het perfecte moment om dit boek onder de aandacht te brengen, nu we weer zo lekker bezig zijn met gezond leven.

I love health

Daisy Oppelaar heeft al een succesvol blog, ilovehealth.nl Hier deelt ze alles wat met gezond eten, sporten en gezondheid te maken heeft. Een van haar grootste passies. Je vind hier gezonde receptjes, tips, weetjes en Daisy schrijft hier over de sporten die ze zoal beoefent, zoals yoga, hardlopen en krachttraining. Daisy en ik hebben iets gemeen. En dat is de 80/20 regel. Als je 80 procent van de tijd gezond en bewust eet en beweegt, mag je de andere 20 procent best zondigen. Hier ben ik het volkomen mee eens.

En dan nu over het boek! Het boek bestaat uit de drie categorieën die ook op het blog vertegenwoordigd zijn: Health, Sport & Food. In het hoofdstuk Health vind je tips over hoe je gezond buiten de deur kunt eten. Niet alleen uit eten in restaurants, maar hoe doe je dit bijvoorbeeld op vakantie? Superhandig, want ik vind het persoonlijk best lastig om een healthy lifestyle vast te houden wanneer ik op vakantie ben. Verder vind je in dit hoofdstuk tips over wat je in de keukenkastjes moet hebben staan, hoe je gehydrateerd blijft en hoe je je lichaam gezond houdt. Maar dat is nog niet alles. Daisy geeft ook 10 redenen waarom je niet afvalt en aan het einde van dit hoofdstuk vind je een weekmenu voor de gemiddelde Nederlandse vrouw die gezondere keuzes wil maken.

I love health

Het hoofdstuk Sport gaat over…sport. Uiteraard! Daisy behandelt hier de drie sporten die ze zelf beoefent, yoga, hardlopen en krachttraining. Je leest onder andere hoe je kunt starten met hardlopen en wat je moet eten voor, na en tijdens het hardlopen. In het onderdeel krachttraining vind je diverse trainingsschema’s. Tot slot lees je in het Yoga hoofdstuk hoe je kunt starten met yoga en ontdek je welke yogastijl het beste bij jou past.

En dan het laatste, maar zeker niet onbelangrijkste onderdeel: Food! Er zijn 5 categorieën: ontbijt, lunch, diner, snacks & sweets en drinks. Mijn oog valt meteen op Pizza & Pasta. Ja, dit kun je nog steeds eten. Daisy gebruikt speltpasta en haar pizzabodem is gemaakt van bloemkool. Ook lekker, de groentefriet uit de oven. Hier kun je zonder schuldgevoel van snacken. Of wat dacht je van chocolade & zeezout popcorn? Mijn persoonlijke favoriet is denk ik de choco coffee balls. Gemaakt van onder andere cashewnoten, dadels en koffie. Een lekker tussendoortje!

I love health

Ook staan er vis & vlees gerechten in. Denk aan tonijnburgers met spinazie, of Japanse noodles met beef. Er is dus voor ieder wat wils, op elk moment van de dag. Dat maakt dit boek compleet.

Ik vind de styling en fotografie van het boek erg mooi. De groene kleurtjes doen je meteen denken aan Health! Ook staan er veel leuke persoonlijke foto’s in van Daisy zelf. De opmaak is speels en het boek leest lekker door.

Kortom, I Love Health is een aanrader voor iedereen die een gezondere levensstijl wil beginnen of aanhouden. Het is een leuk en afwisselend boek met persoonlijke tips en lekkere recepten. Het inspireert en motiveert je om meteen aan de slag te gaan met een healthy lifestyle. I Love Health zorgt ervoor dat je zonder tegenzin een gezonde levensstijl gaat beginnen en ook weet vast te houden.

I love health

Daisy Oppelaar

Kosmos Uitgevers