Menu
asmeanything-710x380.jpg

Ask Me Anything #2

Ik had mijzelf voorgenomen om de Ask Me Anything in video vorm op te nemen. Nu bleek dit een minder groot succes dan ik had verwacht, dus vanaf nu doe ik het in een geschreven blog.

In deze rubriek mag je mij alles vragen! Persoonlijke vragen, vragen over bloggen en natuurlijk kookvragen. Mislukt een recept keer op keer, weet je niet wat je met een pompoen aan moet of wil je zelf ook bloggen en weet je niet hoe? Laat een reactie achter in de comments en wie weet beantwoord ik jouw vraag de volgende keer.

Iedere keer kies ik 3 leuke vragen uit, die ik beantwoord op mijn blog. Voor nu heb ik de meest gestelde vragen van de afgelopen weken verzameld.

Hoe zit dat nou met de Voedselzandloper? Leef jij volgens deze theorie? En waarom kan jij niet overal antwoord op geven?
Ik ben vorig jaar zomer door uitgeverij Prometheus benaderd of ik een kookboek wilde maken op basis van de Voedselzandloper theorie van Kris Verburgh. De theorie houdt kort in, dat je zonder suiker, tarwe en slechte vetten langer jong blijft. Waarom je wel of geen spelt mag, wat suiker precies met je doet en hoe het zit met de glycemische index van havermout, weet ik niet. Dit zijn vragen over de theorie zelf, die nauwkeurig onderzocht is door Kris Verburgh en niet door mij. Ik kan je daar helaas geen antwoord op geven.

Ik ben in Het Voedselzandloper Kookboek uitgegaan van alle producten, voornamelijk groentes, die je wel mag eten. Ik heb geprobeerd om leuke en toegankelijke recepten te maken. Ik heb deze opdracht gedaan, maar ik leef zelf niet volgens de Voedselzandloper theorie. Althans niet volledig. Ik eet wel havermout, eet minder suiker en minder tarwe. Maar zoals je op mijn blog kunt zien, zijn er veel recepten die niet aan de Voedselzandloper voldoen en dat is ook precies hoe ik in het leven sta. Genieten maar met mate.

Ik wil ook graag een blog beginnen, heb je nog tips?
Begin gewoon! Open een account op WordPress of Blogspot en schrijf vanuit je hart. Je kunt schrijven over je passie, bijvoorbeeld hardlopen, tuinieren, beauty, kids of food. Maar je kunt ook een persoonlijk blog beginnen met allerlei random stukjes. Investeer niet direct in dure thema’s, maar kijk eerst of je het leuk vindt en of je het volhoudt. Verwacht ook niet meteen teveel, het opbouwen van bezoekers kost tijd. Dus begin in eerste instantie vooral voor jezelf, vrienden en familie. Wil je meer weten over bloggen, kijk dan eens op To be a blogger, een handige site met heel veel tips.

Hoe bereid ik quinoa?
Quinoa heb je in diverse soorten en maten. Ik zal er binnenkort een uitgebreid artikel aan wijden. De 2 soorten die ik het meest gebruikt zijn voorgekookte quinoa en gewone quinoa, die ik voor het gemak quinoa zaden noem. De voorgekookte quinoa bereid je hetzelfde als couscous. Je doet de voorgekookte quinoa in een kom en giet er kokend water op, tot ongeveer 1 cm boven de laag. Dek het af met een bord en laat het 5 tot 10 minuten staan. Roer het door en je quinoa is klaar.

De quinoa zaden moet je echt koken. Was de zaden eerst grondig. Neem 1 deel quinoa en 2 delen water en stop dit in een pan en breng het aan de kook. Na een minuut of 6 roer je het even door. Laat het op het vuur staan, na een kooktijd van 12 – 15 minuten is je quinoa helemaal klaar. Giet het resterende water af. De quinoa is klaar als de bolletjes zacht en los van elkaar in de pan liggen. Breng je quinoa verder op smaak naar wens.

Heb je ook een vraag? Laat een reactie achter in de comments en wie weet beantwoord ik jouw vraag, de volgende keer.

 

Word gratis MEMBER van Uit Pauline’s keuken en bewaar al je favoriete recepten en maak weekmenu’s in je persoonlijke account & profiteer van exclusieve aanbiedingen.

Meld je aan